Tuesday, September 29, 2009

Dah Jadi Ibu...

25hb Julai 2009 aku baru balik dari ofis. Suamiku di rumah mertua dah seminggu dia tak balik. Aku decide nak ke sana. Dengan nekadnya aku drive sensorang ke Sedili walaupun tahu yang aku akan sakit pinggang bila sampai nanti....

Sampai di sana, tekaanku memang betul... sakitnya Allah jek yang tau.. tp naper x mcm biasa.. Mak mertua aku dah suspen.. dia kata ko nie mcm dah nak bersalin... ah sudah... hb call nurse kat klinik desa kampung tu. confirm.. dah bukak jalan 3cm... terus pi hospital Kota Tinggi.. sampai sana dah buka jalan 7cm. Kena bebel lak apasal lambat... manalah aku tau yg aku sakit nak bersalin... dah aku pulak tell d whole story kat nurse situ... nak kena tunggu lak sampai bukak 10cm... adoilaa... bisanya nak tunggu... dlm hati aku dah kata, ni mesti kes minum air nenas 2 gelas td kat ofis... (sumpah aku x tau tu air nenas.. aku ingat air oren... tobat sehhh...)
dah sakit aku dah xleh pikir apa. nurse tanya aku nak pantang kat mana pun aku suruh tanya dgn hubby aku.

Finally, selepas 5 jam lahirlah anak lelaki aku yg sgt nyaring suaranya... aku masih igt sorang nurse yang sambut aku ckp, nie masa br kuar pun dah kuat mcm nie... hehehe....

Sulaiman permata hati ibu.... mudah-mudahan jadi pejuang akidah sunnah macam sorang ustaz yang aku kenal....

No comments:

PROMOSI SHAKLEE MAC 2018 Bulan Mac ini semua sid Shaklee panas kerusi.  Semua tak boleh duduk diam sebab produk baru set penjagaan kuli...