Monday, June 1, 2009

Breastfeeding...

Mesti korang tertanya-tanya pasal apa aku yg baru nak ada anak nie sibuk dgn breastfeeding... sesajer... since aku kawen, aku banyak surfing cari maklumat pasal marriage, parenting, etc. etc. mostly yg aku jumpa pro breastfeeding, x ditunjukkan lagi dengan webpage anti-breastfeeding, kecuali aku cariklaa... (dah jumpa sbb cari) bila aku tengok reason psl x bagus breastfeeding mcm x masuk akal.. walaupun yg bagi maklumat tu mcm terror sgt dgn scientific fact nyerr..

kesimpulannya, aku diberi hidayah utk breastfeed anak aku yang bakal lahir nanti. aku harap aku diberi kekuatan utk full breastfeed anak aku nanti.

furthermore, makin banyak aku baca pasal breastfeding nie, makin mustahil aku rasa untuk bagi alasan aku xleh breastfeed anak aku.

Bila aku dengar komen2 dan alasan2 org yang x breastfeed aku pulak yang rasa kelakar sebab zaman yang penuh dengan sumber maklumat nie pun masih ada org yang memilih untuk hidup dengan kepercayaan yang tak berapa betul dan tak masuk dek akal. Bukan dalam soal breastfeeding jek, bahkan dalam soal2 lain yang pada aku tak berapa munasabah.
Lagi satu, kenapalah orang yang tak breastfeed anak2 depa nie macam jakun dan xleh terima kat mata depa bila tengok org lain breastfeed anak. Orang x pernah paksa saper2 breastfeed anak korang, apa hak korang nak suruh orang lain berenti dan tak breastfeed anak dia orang.... it's a freedom of choice kan.... aku rasa nak jek kuar perkataan x senonoh tu.. tapi x sampai ati... akumemang x berapa gemar kalau orang2 yang suka sangat nak tentukan apa orang lain patut buat dan tak patut buat kalau benda tu bersifat subjektif (xde kena-mengena dgn hukum halal haram dan pelanggaran mana2 akta), pendek kata hak individulah...

oklah... tu jek aku nak membebel hari nie... lepas sudah ketalpuasan hati aku sekian lama pasal isu nie.....

No comments:

PROMOSI SHAKLEE MAC 2018 Bulan Mac ini semua sid Shaklee panas kerusi.  Semua tak boleh duduk diam sebab produk baru set penjagaan kuli...