Monday, November 23, 2009

Nak Jimat...

Tadi dok bukak blog orang.. citer psl bajet kalau pakai lampin kain intead of dispo diapers. Memang byk jimat and ku tak perlu risau psl rashes aiman. Tapi mcm mana ku nak fully cloth diaper kat rmh baby sitter? ku tak sampai hati sbb makcik aku tu sakit kaki. ku boleh jek suruh dia masukkan lampin kotor kat dlm plastik. balik nanti ku uruskan lah.. tapi mak ku tak approve ideaku. tapi ku nak try boleh tak agaknya? sebab hr tu aiman berak kat lampin dia. makcik aku masuk dlm plastik jek. ok jek aku rasa. dia pun x susah2 nak basuh2 kain lampin tu.

Citer psl lampin kain nie, aku sbnrnya x suka sgt pakai moden diapers tu. bila dah ku cuba, ku suka tradisional diaper gak. rasanya kain tradisional tu lagi lembut. fleece material lembut. tapi rasa mcm panas pulak bila aiman pakai. so, intead of guna insert, ku tukar dgn kain lampin tradisional tu jek kat luar. So far, kalau dah basah betul dan aiman berak baru kutukar sbb cover cd tu x ke seluar instead of seluar getah biasa. kesimpulannya, ku gabungkan lama dan baru.... jabik perfect combination.

1 comment:

Lynn Nasir said...

saya pun pakai lampin putih tu jadikan insert, tu kalau insert microfiber tak kering la..maklum le anak2 ni berebut2 nk pakai insert gamaknya..haha!

buat je mana sesuai. anak kita..

PROMOSI SHAKLEE MAC 2018 Bulan Mac ini semua sid Shaklee panas kerusi.  Semua tak boleh duduk diam sebab produk baru set penjagaan kuli...