Blog ini sekadar cerita-cerita biasa dan perkongsian sebuah pengalaman kehidupan untuk rujukan bersama

Friday, July 16, 2010

Pernahkah kita terfikir…????

Di negara yang pemimpinnya Islam, golongan bukan Islam tak pernah tertindas. Bahkan ada masanya, golongan Islam itu lebih tertindas. Bila mana golongan bukan Islam di beri hak hampir sama rata, menjawat jawatan lebih tinggi, dengan taraf ekonomi dan sosial yang jauh lebih baik dari umat Islam di bumi kelahiran mereka sendiri.

Lebih menyedihkan bila ada ketamakan di hati golongan pendatang ini untuk mengaut lebih lagi dengan mengatakan yang pemerintah Islam ini zalim, tidak adil, tidak amanah dan lain-lain. Lebih teruk lagi bila ada umat Islam sendiri yang menyokong kafir-kafir laknat ini menentang orang Islam di bumi mereka sendiri. Mereka menjadi pengkhianat bangsa, agama dan tanah air mereka sendiri. Sebagai kesannya, pemerintah kita ditekan untuk terus memberi muka kepada bangsa pendatang ini untuk meraih undi mereka walaupun di tipu hidup-hidup.

Kenapa? Kerana kita yang punya kuasa mengundi tidak mengambil endah akan besarnya peranan undi-undi kita. Kita rosakkan kertas undi, kita abaikan tanggungjawab mengundi. Kita pilih pemimpin yang salah. Lebih teruk, kita sebagai satu bangsa tidak bersatu. Kita sebagai satu bangsa saling menjatuhkan. Kita sebagai satu bangsa hanya menjadi enau dalam belukar. Lebih menyedihkan bila bangsa kita sendiri khianat pada anak bangsanya semata-mata kerana mahukan kuasa. Kita sendiri yang merosakkan bangsa dan tanah air kita, bukan orang luar. Mereka menggunakan kesilapan kita dan menuggu kita terbabas dan seterusnya tersungkur untuk mereka pijak-pijak satu hari nanti… ke dah ada yang kena pijak???

No comments: