Tuesday, January 5, 2010

Terkenang.... zaman sekolah....

Tadi ku singgah blog kengkawan (kwn ke kite m-i-o). whatever... Dok baca citer psl hari pertama sekolah.

Hari pertama aku bersekolah rendah dalam darjah satu mcm tak brp ingat sangat. Mungkin sebab aku dah biasa dgn pembelajaran formal semasa di tadika selama setahun, so aku x rasa pelik sangat.

Tang naik bas sekolah pun ku x berapa ingat, mngkin sbb senario naik bas awam dengan atuk dan mak aku pi pasar malam lebih menarik dari naik bas sekolah ramai2 dengan kwn2. Yang pasti, aku mesti dpt seat depan sbb aku yang terakhir dijemput dan yang terakhir dihantar balik.

Yang ku ingat, masa hari pendaftaran, mak aku daftarkan aku dan bawa ku masuk ke kelas untuk menyesuaikan diri dengan suasana kelas dan kawan2 baru. Mak aku carikan aku kawan, tanyakan nama, dan kenalkan aku pada kawan baru aku tu. Yang pasti kite org still akan ingat each other till now walaupun tak amceng giler.. nama dia Zulaikha.. tah kat mana laa dia sekarang.

Tang sekolah tadika, aku rasa tak byk beza dengan sekolah rendah. Masa tu atuk yang bawa aku pi daftar dekat tadika yang tak sampai sebatu dari rumah. Aku pi sekolah pun jalan kaki jek. Sesekali atuk akan hantar bila nak daftar dan bayar yuran bulanan. Paling tidak pun, atuk akan tunggu kat simpang sbb aku akan balik saing dengan jiran melayu (kwsn majoriti cina) yg rumahnya dekat simpang tu. "Manalah korang yek.." lama sungguh tak jumpa kengkawan lama.

No comments:

PROMOSI SHAKLEE MAC 2018 Bulan Mac ini semua sid Shaklee panas kerusi.  Semua tak boleh duduk diam sebab produk baru set penjagaan kuli...