Blog ini sekadar cerita-cerita biasa dan perkongsian sebuah pengalaman kehidupan untuk rujukan bersama

Monday, June 7, 2010

Di mana nilai seks?

Sebenarnya dah lama nak cakap soal nie. But it's a little bit controversial.. rasa macam tak berani.. Akhirnya, hari nie nekad nak luahkan gak.. Aku pernah dengar statement yang seks adalah satu-satunya nikmat syurga yang diturunkan ke dunia, i.e. Sewaktu Nabi Adam kesunyian di syurga, Allah menganugerahi Hawa dan diNIKAHkan dengan Nabi Adam. Mungkin dari kisah itulah maka ianya diibaratkan nikmat syurga.

Secara peribadi, aku bersetuju dengan pendapat itu. KENAPA? Kerana dalam agama Islam seks itu adalah hubungan suci yang perlu ada LESEN besar untuk mendapatkan nikmat itu, walaupun di syurga, Nabi Adam dan Hawa dinikahkan lebih dahulu. Itulah LESENnya. Tapi hari ini martabatnya telah dijatuhkan oleh manusia sendiri bila mana manusia itu sudah lebih dahsyat perilakunya dari haiwan.

Haiwan ada yang berkahwin dengan adik-beradik, anak sendiri kerana itu fitrah haiwan yang tak berakal. Haruan makan anak kerana Allah jadikan fitrahnya begitu. Tapi haiwan tak seksa anak, tak tanam anak hidup2, tak bertindak di luar fitrah yang Allah ciptakan. Tapi manusia, semakin berkembang tamadun manusia, evolusi kehidupan manusia semakin di luar batasan kemanusiaan manusia yang ada peradaban, agama dan tamadun.... semput... sakit hati, hairan, kadang aku rasa manusia makin sakit dan mereka menjadikan dunia yang kita huni makin sakit..

No comments: