Thursday, March 11, 2010

Tag: Cerita Asrama 1

Sebagai tanda penghargaan kepada Liz kerana meng'tag' saya di sini, saya kisahkan jugaklah cerita silam saya semasa bermastautin di Sekolah Menengah Sains Muar (saya adalah batch SPM97).

Terlalu banyak nak diceritakan kalau sebut kisah-kisah di asrama. Kalau ikut kategori ada kategori memori dengan senior, memori dengan classmate, memori dalam dorm dengan dorm-mate memori dengan cikgu etc...

Untuk batch kite orang kite ada group sendirik kat Facebook. kat situ tetukar cerita dgn kawan2 lama.

Untuk memendekkan cerita kita mulakan dengan kategori memori dengan senior.

Bagi sesetengah orang derang rasa 1st day orientasi, tapi aku x rasa sbb aku masuk tengah2 minggu orientasi. dengan xde info apa pasal etika dan peraturan dalam minggu orientasi, aku redah jek masuk. Hari pertama aku dah melawan dengan PKR (sorry kak Izan).. it was spontaneous reaction dalam kepenatan dan kebengangan. Both party tengah angin, so jadik lah lagu tu semata2 kerana aku pakai tudung berenda. Tapi kak Izan memang smart sbb dia blah instead of sambung marah. Dia cuma minta sorang akak kat situ brief aku pasal minggu orientasi dengan attitude utk adapt to the environment (tapi still in bad mood) ahaks...

Second tragedy was with front neighbour of our dorm. Aku tak tau apa kes akak sorang tu nak aim aku. Semata2 sbb akak angkat aku best friend dia, suka hati dia nak aim aku dan marah2 aku pasal petty things yang tak masuk akal. Sampai satu tahap aku dah penat gaduh dengan dia, aku surrender gak laa.. penat kay kalau asyik kena panggil pergi dorm dia semata nak dengar dia tengking aku (walaupun aku nie spesis tuli dan tak peduli) terpaksalah aku berlakon ala-ala skema gaban, innocent walaupun dalam hati aku menyumpah seranah berbakul-bakul.

Tragedi-tragedi kecil semasa sesi mengumpul signature pengawas biarlah dalam sejarah aku jek, sebab aku tak ingat pun. Yang pasti aku tak pernah dan tak kuasa nak tengok muka pengawas2 lelaki sebab aku tak lalu bila derang perasan junior yang tak lawa nie nak ngorat... hahaha...

bersambung....

1 comment:

azurerin said...

singgah2 blog hopping..sekali baca..
Sains Muar juga?
kira super senior ni..
saya pun Sains Muar juga (batch SPM 99)
dah jumpa dua org super senior dah ni..from online..excited pulak tiba2..
kita tukar2 link boleh?

PROMOSI SHAKLEE MAC 2018 Bulan Mac ini semua sid Shaklee panas kerusi.  Semua tak boleh duduk diam sebab produk baru set penjagaan kuli...